Woda ze stawu
NAUKA
Materiały:
słoiki
szkła powiększające
woda z kranu lub destylowana
Co należy zrobić:
1. Wybierz się z dziećmi nad staw. Zabierzcie ze sobą słoiki na wodę.
2. Po zbadaniu okolic stawu, wróćcie do sali i porównajcie przyniesioną wodę z wodą z kranu lub destylowaną.
3. Spytaj dzieci: „Czy one inaczej wyglądają?”, „Czy inaczej pachną?”.
Uwaga: Nie pozwól dzieciom próbować wody ze stawu! Może się to skończyć poważną chorobą!
4. Zachęć dzieci do przyjrzenia się wodzie pod szkłem powiększającym.
Segregowanie kwiatów
Materiały:
żywe lub sztuczne kwiaty
ołówki
papier do rysowania
kredki ołówkowe
atlas kwiatów (opcjonalnie)
Co należy zrobić:
1. Wybierzcie się na spacer, aby nazbierać dziko rosnących kwiatów, lub też użyjcie sztucznych kwiatów.
2. jeśli chcesz, pokaż dzieciom atlas kwiatów i wytłumacz, w jaki sposób segreguje się kwiaty.
3. Niech malcy posegregują kwiaty według koloru, kształtu liści i wielkości. Porozmawiajcie o podobieństwach i różnicach między poszczególnymi kwiatami.
4. Policzcie płatki na każdym gatunku kwiatów i posegregujcie je według tego kryterium. Powiedz dzieciom, że naukowcy rozpoznają różne kwiaty po kolorze, kształcie liści i liczbie płatków.
5. Niech dzieci narysują kwiaty kredkami ołówkowymi.
Co jeszcze można zrobić:
Matematyka: Sporządźcie tabelę segregującą gatunki kwiatów.