Wiosenne porządki

Wiosenne porządki.

OGÓLNE WSKAZÓWKI

Materiały:
wiaderka
mydło
szmatki
ręczniki

Co należy zrobić:

1.    Urządź w sali wiosenne porządki. Zachęć dzieci do umycia lalek, pędzelków, plastikowych zabawek itp.

2.    Poproś dzieci o uporządkowanie materiałów i zabawek w poszczególnych kącikach tematycznych.

Co jeszcze można zrobić:
Nauka czytania: Przygotuj karty z poszczególnymi literami alfabetu i poproś dzieci, aby ułożyły je we właściwej kolejności.

 

Ulubiona pogoda.

ZAJĘCIA W GRUPIE

Materiały:
tektura
drukarka lub flamaster
obrazki przedstawiające różne rodzaje pogody
karty z imionami dla wszystkich dzieci
segregator z kieszonkami

Co należy zrobić:

1.    Porozmawiaj z dziećmi o różnych rodzajach pogody.

2.    Stwórzcie tabelę pogody, drukując kartę nagłówkową z obrazkami przedstawiającymi różne zjawiska atmosferyczne i tytułem Jaka jest twoja ulubiona pogoda?”.

3.    Umieść tę kartę w górnym rzędzie segregatora.

4.    Niech każde z dzieci kolejno umieszcza swoją kartę z imieniem w wybranej kolumnie.

5.    Porozmawiaj z dziećmi o powstałej tabeli i razem policzcie, jaka pogoda jest najbardziej łubiana (śnieżna, wietrzna, deszczowa czy słoneczna).