Szaleństwa w sklepie zoologicznym
GRY
Materiały: brak
Co należy zrobić:
1. Przydziel po jednym zwierzaku grupie dwóch do czterech dzieci. Przykładowo, jeśli w twojej grupie jest 15 dzieci, trzem z nich przydziel „psa”, trzem „kota”, trzem „ptaka” itd.
2. Niech malcy usiądą w kółku w dowolnej kolejności. Upewnij się, że jest między nimi trochę miejsca.
3. jeżeli chcesz, wybierz dziecko, które zostanie przywódcą. Niech wybrany malec zawoła: „Klient chce kupić… kota!”. (Możesz też zrobić to sam).
4. Kiedy nazwa zwierzęcia zostanie wywołana, dzieci, którym dany zwierzak został przydzielony, muszą obiec okrąg i wrócić na swoje miejsce.
5. Kiedy przywódca zawoła: „Zwierzęta szaleją!”, wszystkie zwierzaki wstają i obiegają kółko.
6. Kontynuujcie tę grę, dopóki wszystkie dzieci nie będą miały okazji zostać przywódcami, lub do chwili, gdy malcy się znudzą.
Co jeszcze można zrobić:
Wykorzystaj tę zabawę jako element zajęć dotyczących zwierząt lub robienia zakupów.
Możesz dostosować grę do swoich potrzeb, zamiast zwierząt podstawiając kolory, cyfry, figury itp.
Odgrywanie ról: Niech jedno z dzieci wcieli się w rolę sprzedawcy, kilku malców w rodzinę klientów, a pozostałe dzieci w dowolnie wybrane zwierzaki. Zachęć przedszkolaków do odegrania scenki. Przykładowo, klient-dziecko może ciągnąć tatę za rękaw i wołać: „Proszę tato, musimy kupić psa, żeby mieć z kim spacerować!”. Inne dziecko może podskakiwać z emocji i mówić: „Nie, ja chcę papugę. Nauczę ją mówić”. Kot może podejść do klientów, zamruczeć i otrzeć się głową o nogę mamy, a pies może usiąść i prosić. Kiedy wszystkie role zostaną przećwiczone, niech dzieci odegrają całą scenkę.
Zajęcia w grupie: Porozmawiajcie o domowych zwierzakach i tym, jak należy się nimi opiekować.
Muzyka: Zaśpiewajcie jakąś piosenkę o zwierzakach, na przykład „Puszek okruszek”.