Powitanie zimy

Powitanie zimy

JĘZYK I NAUKA CZYTANIA

Materiały:

kilka dużych arkuszy tekturowe karty flamastry

Co należy zrobić:

1.    21 grudnia to pierwszy dzień zimy.

2.    W pierwszym dniu zimy razem powitajcie tę porę roku, czytając ulubione książeczki dzieci o zimie.

3.    Zapisz słowo „zima” na środku dużego arkusza i otocz je okręgiem. Poproś dzieci, aby wymieniły kilka rzeczy związanych z zimą, takich jak śnieg, zimno, lód, narty, gorąca czekolada, rękawiczki, zimowe buty, sanki, bałwanek itp. Zapisuj pomysły dzieci na zewnątrz okręgu.

4.    W zależności od zdolności koncentracji malców, zakończ kompletowanie listy i powieś ją na ścianie lub kontynuuj ćwiczenie, tworząc „zimową ścianę słów”.

5.    Pozwól każdemu z dzieci przepisać jedno słowo i narysować odpowiadający mu rysunek na tekturowej karcie.

6.    Zapisz słowa wybrane przez dzieci na kartach i poproś malców, aby umieścili je w odpowiednim miejscu „ściany słów”. (Mianem tym określa się tablicę z kolejnymi literami alfabetu, na której dzieci umieszczają nowe słowa, do których potem mogą wracać podczas kolejnych zajęć).

Co jeszcze można zrobić:

1.    Wykorzystaj technikę listy słów do omówienia z dziećmi kolejnego tematu.

2.    Zagłosujcie, w jakim kierunku mają się potoczyć zajęcia. Niech malcy zdecydują, w jaki sposób udekorować salę i jakie znaleźć rekwizyty.

3.    Zachęć dzieci do kreatywności, pozwalając, aby ich pomysły miały konkretny wpływ na wystrój sali.

Zajęcia w grupie: Wytnij wszystkie słowa związane z zimą. Wyznacz kilka kategorii, na przykład „wakacje”, „pogoda”, „ubrania”, „jedzenie” itp. Poproś dzieci, aby posegregowały słowa, przypisując je do tych kategorii.