Pełzający goście
NAUKA
Materiały:
kilka akwariów z dobrze dopasowanymi pokrywami
owady (gąsienice, pasikoniki, dżdżownice itp.)
Co należy zrobić:
1. Poczytaj trochę o owadach, które zamierzasz przynieść do sali.
2. Pozwól dzieciom pomóc w udekorowaniu i wyposażeniu akwariów dla poszczególnych owadów. Przykładowo, dżdżownice potrzebują sypkiej ziemi, organicznych odpadów dojedzenia oraz okazjonalnego lekkiego „deszczu”. Muszą też być trzymane z dala od światła słonecznego. Akwarium można ozdobić kilkoma małymi roślinami i kamykami.
3. Zapoznaj dzieci w poszczególnymi owadami. Wyjaśnij malcom, co te owady jedzą, i czy zmieniają postać (np. gąsienice zmieniają się w motyle, a larwy mącznika w żuki).
4. Zachęć dzieci do codziennej obserwacji owadów.
5. Trzymajcie owady przez cały miesiąc, aby móc zaobserwować zmiany,
6. Po zakończeniu obserwacji wypuśćcie owady we właściwych środowiskach.
Gąsienica
GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI
Materiały: brak
Co należy zrobić;
1. Powiedz następujący wierszyk, wykonując opisane gesty:
„Chodźmy spać, chodźmy spać”, powiedziała gąsienica (pomachaj palcem wskazującym)
I kokonem szczelnie owinęła całe ciało, (owiń palec wskazujący pozostałymi palcami)
Kiedy zbudzi się ze snu, każdy będzie się zachwycał, (pokiwaj głową)
Widząc jak pod niebo się unosi śmiało, (złącz kciuki obu dłoni i naśladuj motyla)
Co jeszcze można zrobić:
Plastyka: Zgnieć kawałek bibuły, aby przypominał kształtem motylka. Dodaj czułki z wycioru do fajki.