Muzyczna pogoda

Muzyczna pogoda

RYTMIKA

Materiały:
różne instrumenty muzyczne

Co należy zrobić:

1.    Porozmawiaj z dziećmi o tym, w jaki sposób można za pomocą instrumentów muzycznych naśladować odgłosy różnych warunków atmosferycznych.
Na przykład flet może posłużyć do naśladowania świszczącego wiatru, a bęben – grzmotów.

2.    Spytaj malców, jaki instrument mógłby naśladować dźwięk padającego śniegu, spadających liści itp.  

3.    Zachęć dzieci do grania na różnych instrumentach i znajdywania odgłosów pasujących do poszczególnych pór roku.

Co jeszcze można zrobić:

Ruch: Zgromadź liczne instrumenty muzyczne i zachęć dzieci do poruszania się w sposób najlepiej opisujący dźwięk poszczególnych instrumentów. Dzwoneczkom mogą odpowiadać szybkie, drobne ruchy; bębenkom maszerowanie itp.

Jajka z zabawami

RYTMIKA

Materiały:
plastikowe otwierane jajka    
rysunki przedstawiające proste czynności (np. klaskanie, podskakiwanie, dotykanie palców u nóg)

Co należy zrobić:

1.    Narysuj lub wytnij wizerunki ludzi wykonujących różne proste czynności.  

2.    Włóż te rysunki do plastikowych jajek.  

3.    Niech każde z dzieci wylosuje jedno jajko, otworzy je i wykona czynność  przedstawioną na znalezionym obrazku.

Co jeszcze można zrobić:

Plastyka: Niech dzieci namalują duże jajko na arkuszu umieszczonym na sztaludze, używając pastelowych kolorów.