Muzyczna pogoda
RYTMIKA
Materiały:
różne instrumenty muzyczne
Co należy zrobić:
1. Porozmawiaj z dziećmi o tym, w jaki sposób można za pomocą instrumentów muzycznych naśladować odgłosy różnych warunków atmosferycznych.
Na przykład flet może posłużyć do naśladowania świszczącego wiatru, a bęben – grzmotów.
2. Spytaj malców, jaki instrument mógłby naśladować dźwięk padającego śniegu, spadających liści itp.
3. Zachęć dzieci do grania na różnych instrumentach i znajdywania odgłosów pasujących do poszczególnych pór roku.
Co jeszcze można zrobić:
Ruch: Zgromadź liczne instrumenty muzyczne i zachęć dzieci do poruszania się w sposób najlepiej opisujący dźwięk poszczególnych instrumentów. Dzwoneczkom mogą odpowiadać szybkie, drobne ruchy; bębenkom maszerowanie itp.
Jajka z zabawami
RYTMIKA
Materiały:
plastikowe otwierane jajka
rysunki przedstawiające proste czynności (np. klaskanie, podskakiwanie, dotykanie palców u nóg)
Co należy zrobić:
1. Narysuj lub wytnij wizerunki ludzi wykonujących różne proste czynności.
2. Włóż te rysunki do plastikowych jajek.
3. Niech każde z dzieci wylosuje jedno jajko, otworzy je i wykona czynność przedstawioną na znalezionym obrazku.
Co jeszcze można zrobić:
Plastyka: Niech dzieci namalują duże jajko na arkuszu umieszczonym na sztaludze, używając pastelowych kolorów.