Czy kiedykolwiek wypadł ci ząb?
MATEMATYKA
Materiały:
tektura
segregator z kieszonkami
flamastry
karta z imieniem dla każdego z dzieci
Co należy zrobić?
1. Przygotuj kartę nagłówkową do umieszczenia w segregatorze, zapisując na niej pytanie: „Czy kiedykolwiek wypadł ci ząb?”. Pod pytaniem umieść rysunek zęba i napisz po jednej stronie słowo „tak”, a po drugiej słowo „nie”, tworząc dwie kolumny.
2. Porozmawiaj z dziećmi o stworzonej tabelce i zachęć je do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
3. Niech każdy z malców umieści swoją kartę z imieniem w odpowiedniej
kolumnie w segregatorze. |
4. Niech dzieci policzą wszystkie karty w obu kolumnach i omówią wyniki. j
Policz swoje zęby
MATEMATYKA
Materiały:
biała ścieralna tablica
flamaster do pisania po tablicy
Co należy zrobić:
1. Poproś dzieci, aby umyły ręce.
2. Pokaż malcom, jak policzyć swoje zęby.
3. Na tablicy narysuj tabelę, w której zapisz liczbę zębów każdego z malców.
4. Zadaj dzieciom następujące pytania:
Dlaczego mamy różną liczbę zębów?
Jaka liczba zębów jest najpopularniejsza wśród dzieci?
Jaka liczba zębów występuje najrzadziej?