Kwietniowe ulewy, majowe kwiaty
MATEMATYKA
Materiały:
karton (w pięciu różnych kolorach)
nożyczki
plastikowe wiaderko
papier
klej
Co należy zrobić:
1. Wytnij z kartonu po pięć egzemplarzy pięciu rodzajów kwiatów (na przykład pięć stokrotek, pięć róż, pięć tulipanów itd.). Umieść je w wiaderku.
2. Pokaż dzieciom wycięte kwiaty i porozmawiaj o każdym z nich.
3. Poproś jednego z malców, aby wyjął kwiaty z wiaderka i podał ich nazwy.
4. Następnie naklejcie kwiaty na papier.
5. Przyklejajcie kolejne kwiaty w rzędach, według rodzaju.
6. Kiedy już wszystkie dzieci nakleją wybrany kwiatek, policzcie kwiaty w każdym rzędzie. Porównajcie ich liczbę, używając takich słów jak więcej, najwięcej, najmniej, tyle samo.
Co jeszcze można zrobić:
Zajęcia na dworze: Idźcie na spacer i poszukajcie różnych rodzajów kwiatów. Nauka: Zasadźcie nasiona kwiatów.
Chmury
ZAJĘCIA NA DWORZE
Materiały:
niebieski karton
owcza wełna (lub waciki)
klej w sztyfcie
kredki świecowe
Co należy zrobić:
1. Przeprowadź to ćwiczenie w ładny, częściowo zachmurzony dzień. Wyjdź z dziećmi na dwór i poproś, aby położyły się na plecach i popatrzyły na niebo.
2. Razem oglądajcie chmury.
3. Na zmianę starajcie się w fantazyjny sposób interpretować kształty widzianych chmur („Widzę smoka”, „Widzę samochód” itp.).
4. Po powrocie do sali, poproś malców o wykonanie chmurek w podobnych kształtach z wełny lub wacików. Niech dzieci ozdobią chmury za pomocą kredek świecowych.
5. Powieście gotowe prace na ścianie.