Przemiana
GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI
Materiały: brak
Co należy zrobić:
1. Przeczytaj dzieciom następujący wierszyk, wykonując opisane gesty:
Gąsienica pełza wkoło,
Żując smaczne liście. (udaj, że zrywasz i zjadasz liść)
Wtem otacza się kokonem, (obróć się)
Czy to widzieliście?
Potem z niego wyskakuje (skocz do przodu)
I przeciąga się na boki. (wyciągnij ręce na boki)
Czuje słońce na swych skrzydłach,
Odlatuje pod obłoki, (udaj, że machasz skrzydłami i odlatujesz)
2. Powtórz wierszyk, aby dzieci też mogły wykonać kolejne gesty.
Co jeszcze można zrobić:
Rytmika: Włącz muzykę i zachęć dzieci do zabawy w gąsienicę. Niech malcy staną jeden za drugim, złapią się nawzajem za biodra i zaczną biegać po sali w rytm muzyki.
Była sobie gąsieniczka
GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI
Materiały:
brak
Co należy zrobić:
Zaśpiewaj dzieciom następującą piosenkę:
Była sobie gąsieniczka,
Która kiedyś na listeczku
Owinęła się kokonem
I zasnęła na słoneczku.
Kiedy spała, tak myślała:
„Mieć skrzydełka jak motylki,
Musi być niezwykle miło”.
Gdy się wreszcie obudziła,
Jej marzenie się spełniło!
Co jeszcze można zrobić:
Plastyka: Zbudujcie gąsienicę z kartonów po jajkach.