Wiosenne porządki.
OGÓLNE WSKAZÓWKI
Materiały:
wiaderka
mydło
szmatki
ręczniki
Co należy zrobić:
1. Urządź w sali wiosenne porządki. Zachęć dzieci do umycia lalek, pędzelków, plastikowych zabawek itp.
2. Poproś dzieci o uporządkowanie materiałów i zabawek w poszczególnych kącikach tematycznych.
Co jeszcze można zrobić:
Nauka czytania: Przygotuj karty z poszczególnymi literami alfabetu i poproś dzieci, aby ułożyły je we właściwej kolejności.
Ulubiona pogoda.
ZAJĘCIA W GRUPIE
Materiały:
tektura
drukarka lub flamaster
obrazki przedstawiające różne rodzaje pogody
karty z imionami dla wszystkich dzieci
segregator z kieszonkami
Co należy zrobić:
1. Porozmawiaj z dziećmi o różnych rodzajach pogody.
2. Stwórzcie tabelę pogody, drukując kartę nagłówkową z obrazkami przedstawiającymi różne zjawiska atmosferyczne i tytułem Jaka jest twoja ulubiona pogoda?”.
3. Umieść tę kartę w górnym rzędzie segregatora.
4. Niech każde z dzieci kolejno umieszcza swoją kartę z imieniem w wybranej kolumnie.
5. Porozmawiaj z dziećmi o powstałej tabeli i razem policzcie, jaka pogoda jest najbardziej łubiana (śnieżna, wietrzna, deszczowa czy słoneczna).