Każdy potrzebuje tabliczki z imieniem
Materiały:
trwałe tabliczki o różnych kolorach i kształtach
flamaster
dziurkacz
sznurek
haczyki
Co należy zrobić:
1. Niech każde dziecko (i dorosły) wybierze sobie tabliczkę i zapisze na niej swoje imię.
2. W każdej tabliczce wykonaj dwa otwory przy pomocy dziurkacza i przewlecz przez nie sznurek (celem zawieszenia).
3. W każdej części sali umieść na ścianach łatwo dostępne haczyki.
4. Przespaceruj się z dziećmi po sali i pokaż im, gdzie dokładnie znajdują się haczyki.
5. Wyjaśnij malcom, że bawiąc się w poszczególnych kącikach powinni wieszać swoje tabliczki na odpowiednich haczykach.
6. Rozpocznijcie swobodną zabawę z wykorzystaniem tabliczek.
7. Daj dzieciom dobry przykład, zawieszając swoją tabliczkę z imieniem w kolejnych kącikach, do których przechodzisz.
Nowe powitania
Materiały: brak Co należy zrobić:
1. Zapoznaj dzieci z ideą nowych sposobów witania się ze sobą nawzajem.
2. Zachęcaj malców do wymyślania nowych rodzajów powitań. Podaj kilka przykładów: z użyciem języka migowego, mówiąc i poruszając się jak robot lub przybijając „piątki”.
3. Kiedy dzieci już wybiorą kilka nowych opcji, używajcie ich każdego ranka po przybyciu do przedszkola.