Dzień dobry
GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI
Materiały: brak Co należy zrobić:
1. Kiedy dzieci przychodzą do przedszkola, śpiewajcie następujące rymowane wersy:
Opiekun: Dzień dobry, dzień dobry, jak się dziś czujecie?
Dzieci: Świetnie, świetnie, najlepiej na świecie!
2. Witaj dzieci na różne sposoby, na przykład śpiewając powyższe wersy w różnych językach, zastępując słowa znakami języka migowego bądź używając gestów takich jak uścisk dłoni czy machanie ręką.
Krzyk i szept
GESTY, PIOSENKI I WIERSZYKI
Materiały: brak
Co należy zrobić:
1. Ta piosenka pomaga dzieciom nauczyć się nawzajem swoich imion.
2. Zaśpiewaj następujące wersy na wybraną melodię, w odpowiednich momentach wykonując niezbędne gesty.
Opiekun: Krzyczymy.
Dzieci krzyczą: 7, 2, 3!
Opiekun: Szepczemy! Dzieci szepczą: 7, 2, 3.
Krzyczymy i szepczemy,
Każdy o tym wie,
Krzyczymy i szepczemy,
Lubią cię.
Opiekun: Krzyczymy. Dzieci krzyczą: Lubią cię! Opiekun: Szepczemy. Dzieci szepczą: Lubią cię.
Krzyczymy i szepczemy, Jak się bawimy.
Krzyczymy i szepczemy,
Opiekun: Wykrzyknij swoje imię!
(pokazuje jedno z dzieci, a ono wykrzykuje swoje imię)
Opiekun: A teraz szeptem.
Dziecko szepcze swoje imię.
Dziecko szepcze swoje imię.
3. Powtarzaj ostatni wers, dopóki wszystkie dzieci nie wykrzyczą i nie wyszepczą swoich imion.