Dzienniczek zdrowego serca
NAUKA
Materiały:
duży arkusz papieru
flamaster
przyrządy do ćwiczeń
płyty CD z muzyką dla dzieci
notatniki (po jednym dla każdego z dzieci)
Co należy zrobić:
1. Na początku zajęć zadaj malcom pytanie dnia: „Co to znaczy być zdrowym?”.
2. Niech każde z dzieci spróbuje odpowiedzieć.
3. Zapisz odpowiedzi na dużym arkuszu i powieś go w sali.
4. Odwołaj się do odpowiedzi dotyczących ćwiczeń fizycznych, aby podtrzymać rozmowę.
5. Porozmawiajcie o tym, co dzieci mogą robić w szkole, aby być aktywne i mieć zdrowe serce. Zaplanuj odnotowywanie ćwiczeń fizycznych wykonywanych przez dzieci w indywidualnych „Dzienniczkach zdrowego serca”.
6. Zaproponuj malcom korzystanie z różnych przyrządów do ćwiczeń.
7. Co tydzień zmieniaj proponowane przyrządy, aby zapobiec znudzeniu.
Puszczaj malcom muzykę i filmy z ćwiczeniami.
8. Niech po każdej sesji treningowej dzieci zapisują swoje osiągnięcia w „Dzienniczkach”.
9. Codziennie wykorzystuj niektóre z tych dzienniczków do przypominania ćwiczeń. Pytaj grupę, kto chciałby podzielić się swoimi zapiskami.
10. Wspieraj wysiłki dzieci za pomocą pochwał i zachęcania.
Co jeszcze można zrobić:
Odgrywanie ról: Zmień część sali w gabinet lekarza. Zachęć malców, aby po skończeniu ćwiczeń udawali się do „gabinetu”, gdzie „lekarz” ich osłucha, zważy, zmierzy itp.
Relacja z domem: Przekaż „Dzienniczki” rodzicom, aby mogli zapisywać w nich ćwiczenia wykonywane przez dziecko w domu.