Co widzi strach na wróble? (rebus)
JĘZYK I NAUKA CZYTANIA
Materiały:
rysunek twarzy stracha na wróble
flamaster
paski z zapisanymi zdaniami
kserokopiarka
gilotyna do papieru
kredki świecowe
karton
laminat
nożyczki
maszyna do bindowania (opcjonalnie)
Co należy zrobić:
1. Wytnij papierowy pasek ze słowami: „Strach na wróble widzi_
W miejscu słów „strach na wróble” wstaw rysunek twarzy stracha.
2. Wykonaj kserokopie tego zdania i potnij je na paski o rozmiarach 8 x 30 cm.
3. Rozdaj dzieciom paski i poproś o pokolorowanie twarzy stracha na wróble.
4. Pokazuj dzieciom kolejne słowa w zdaniu podczas jego powtarzania przez całą grupę.
5. Daj każdemu z dzieci jeden pasek i zachęć malców do pokolorowania stracha na wróble i wykonania rysunku uzupełniającego zdanie.
6. Jeżeli dziecko potrafi samodzielnie podpisać swój rysunek, pozwól mu to zrobić. Jeśli potrzebuje pomocy, zapisz pod rysunkiem odpowiedź malca.
7. Wykonaj z kartonu okładki o rozmiarach około 8 x 30 cm. Wydrukuj na nich tytuł: „(Rysunek stracha na wróble) widzi”.
8. Zalaminuj okładki i je wytnij.
9. Zbierz wszystkie strony, zbinduj je i obłóż. Umieść gotową książeczkę w miejscu dostępnym dla wszystkich przedszkolaków.